Partnerji


image006
LUTRA, Inštitut za ohranjanje naravne dediščine, je zasebna, neprofitna in neodvisna okoljska nevladna organizacija, ki se posveča izključno ohranjanju narave. Na tem področju deluje neprekinjeno že od leta 1998. Področje dejavnosti obsega ohranjanje narave in raziskovanje celinskih voda ter obrežnih ekosistemov, s poudarkom na evrazijski vidri (Lutra lutra) kot krovnem plenilcu in predstavniku biodiverzitete celinskih voda. Vidro, ki je tudi simbol inštituta, se uporablja v izobraževalne namene z različnimi skupinami mladih, za informiranje in ozaveščanje širše javnosti z namenom varovanja in ohranjanja vodnih ekosistemov. Glavnina aktivnosti organizacije je usmerjena v proučevanje in varovanje vidre in njenega habitata. Ministrstvo za okolje in prostor je Inštitutu LUTRA leta 2010 podelilo status nevladne organizacije z delovanjem v javnem. Organizacija ima tudi nacionalnega predstavnika Slovenije pri IUCN/Species Survival Comission/Otter Specialist Group.

Pravni okvir delovanja Inštitutu LUTRA zagotavlja Habitatna direktiva, Ptičja direktiva, Vodna direktiva in druge naravovarstvene smernice Sveta Evrope ter njihove implementacije na nacionalni ravni (Zakon o ohranjanju narave in podrejeni predpisi, Zakon o varstvu okolja, Zakon o vodah).

Inštitut Lutra zaposluje strokovnjake s področja naravoslovja, večinoma biologe, ki izvajajo inventarizacije in monitoringe vodnih habitatov ter ogroženih vrst s Habitatne direktive, okoljske študije, ocenjevanje vplivov na okolje ter okoljevarstveno svetovanje, ki zadevajo okoljsko načrtovanje ipd.

 


 

image010

HOPA je družba, ki deluje na področju komunikacije, oglaševanja in produkcije. Mlada zagnana ekipa zagotavlja kreativne in celostne rešitve za grafično oblikovanje, tržno komuniciranje, stike z javnostjo; pripravlja različne komunikacijske materiale.

Družba HOPA nudi podporo pri celostni izvedbi mikro in makro oglaševanja. Posebno so usposobljeni za zunanje oglaševanje (oglaševanje na jumbo plakatih, hišah in avtobusih). Njihovi strokovnjaki s področja odnosov z javnostjo z dnevno podporo strankam poskrbijo za dobre in učinkovite odnose z javnostjo v času oglaševalnih kampanj. Redno sledijo različnim medijem v Sloveniji, trendom v oglaševanju in stikih z javnostjo. Z njihovo strokovno podporo so oglaševalske kampanje mnogo učinkovitejše.

 


 

image008


Inštitut za vode Republike Slovenije (IzVRS) je specializirana strokovna organizacija za upravljanje z vodnimi viri in inženiring celinskih in morskih voda. Pripravljajo študije, raziskave, tehnične projekte, svetovanja, strokovna mnenja in projektno dokumentacijo na področju državnega vodnega sektorja. So vodilna strokovna institucija za izvrševanje Vodne direktive (2000/6/EC), Poplavne direktive (2007/60/EC) in Direktive o kopalnih vodah (76/160/EEC, 2006/7/EC) v Sloveniji. V tem oziru služijo Republiki Sloveniji in izvršni pisarni Ministrstva za kmetijstvo in okolje pri pripravi upravljavskih načrtov za obe porečji v Sloveniji, ocenjevanju poplavne ogroženosti in pripravi preventivnih predlog za zaščito pred poplavami in erozijo ter pri pripravi profilov kopalnih voda v Sloveniji. Strokovno znanje inštituta pokriva tudi nekatere vidike Direktive o čiščenju komunalne odpadne vode in Nitratne direktive.

IzVRS nudi podporo in rešitve, ki so celovite, preventivno naravnane, praktične ter ekonomsko učinkovite. Med njimi izpostavljamo tiste, ki se ujemajo s cilji projekta AQUAVIVA:

• aplikativne raziskave in rešitve na področju reševanja problematik vodnega okolja

• analiza obstoječe in rešitve za nove nacionalne in evropske vodne politike

• strokovne podlage za pripravo načrtov upravljanja voda po porečjih

• usmeritve za izvajanje vodnonačrtovalskega procesa na nacionalni, regionalni in občinski ravni

• aplikativne presoje in metode za nadzor stanja vodnega okolja

• obveščanje, ozaveščanje in izobraževanje javnosti o pomenu voda, vodnem načrtovanju in upravljanju voda.

 

Mednarodne aktivnosti:

IzVRS se aktivno povezuje z organizacijami v mednarodnem okolju ter se vključuje v izvajanje njihovih projektov in dejavnosti. Sodeluje v delovnih skupinah skupne strategije za implementacijo direktiv pri Evropski komisiji, v delovnih skupinah pri Sekretariatu Mednarodne komisije za varstvo reke Donave (ICPDR, Dunaj) in pri Sekretariatu Mednarodne komisije za savski bazen (ISRBC, Zagreb). Je partner v mednarodnem konzorciju za izvedbo nalog Evropske agencije za okolje (EEA) s področja voda. Kot vodilni partner, partner ali sodelavec izvaja razvojne projekte LIFE, LIFE+ in Interreg.


Partners


image006LUTRA, Institute for Conservation of Natural Heritage is a private, non-profit making and independent environmental non-governmental organization devoted exclusively to nature conservation. It is active continuously from the year 1998. Its sphere of activity is nature conservation and research work of freshwater and riparian ecosystems; in particularly, it is targeted to Eurasian otter (Lutra lutra), which as a top predator represents the whole richness of freshwater biodiversity functioning as its ambassador. The otter, also a flagship species of the organization, is used for education work with different groups of young people, for information and public awareness actions aiming at protection and preservation of aquatic ecosystems. The mission of the organization is concentrated to otter research and conservation work with its habitats included. Status of "NGO, working in public interest" was conferred to Lutra Institute by Ministry of Environment and Spatial Planning in the year 2010. The organization hosts also the national representative of the IUCN/Species Survival Commission/Otter Specialist Group.

Institute's legal framework represents Habitat Directive of the Council of Europe with its national implementations (Nature Conservation Act and subordinated legislative), Environment Protection Act and Water Framework Directive with its implementations to national legislation (National Water Act).

Institute LUTRA employs only professionals with naturalistic education, mainly biologists. They conduct inventory and monitoring works targeting aquatic habitats and endangered species from Habitat Directive, special studies and assessments about environmental impacts, nature conservation consultations concerning spatial planning etc.

 


 

image010

HOPA is company working in the field of communication, advertising and production. Young team with impetus provides creative and holistic solutions in graphic design, marketing communication, public relations producing a variety of communication materials.

HOPA Co. provides services for holistic implementation of micro and macro advertising campaigns. They are specialised especially for outdoor advertising (advertising on jumbo posters, houses and buses). Their PR experts are taking care for good and efficient public relations during campaigns, with daily support to customers. They are also well familiar with different media in Slovenia and with trends in advertising and public relations. With expert support they can raise the efficiency of advertising campaign significantly.

 


 

image008


Institute for Water of the Republic of Slovenia (hereinafter referred to IzVRS) is a specialized professional organization for water resources management and engineering of fresh and maritime waters. They conduct studies, research, technical projects, consultation, expertise and planning documents in water sector on national level. IzVRS is leading expert institution for Water Framework Directive (2000/6/EC), Flood Directive (2007/60/EC) and Bathing Water Directive (s) (76/160/EEC, 2006/7/EC) implementation in Slovenia. In this respect we serve the Republic of Slovenia and its executive office Ministry of Environment and Spatial Planning in preparing river basin management plans for Slovenian two River Basin Districts, evaluating flood hazard and risk management plans and developing bathing water profiles for Slovenia. Their expertise also covers some aspects of Urban Waste Water Treatment Directive and Nitrate Directive.

The solutions and services of IzVRS are comprehensive, economically efficient, preventively oriented and practical. We are exposing some of them, which are relevant to this project:

• Applied research and solutions for the water environment

• Analysis of the existing policy and suggestions for new national and European water policy

• Expert groundwork for the preparation of river basin management plans

• Guidelines for the implementation of the water planning process at the national, regional and municipal levels

• Applied assessment and methods for control of the state of the water environment

• Information, awareness raising and education of the public on the importance of water, water planning and management.

 

International activities:

IzVRS has been actively connected with organizations abroad and has collaborated in implementation of their projects and activities. It participates in working groups of the common implementation strategy of directives at the European Commission, in the expert working groups at the Secretariat of the International Commission for the Protection of the Danube River (ICPDR, Vienna) and at the Secretariat of the International Sava River Basin Commission (ISRBC, Zagreb). Institute is a partner in the international consortium for implementation of water-related activities of the European Environment Agency (EEA). As a lead partner, partner or contractor it carries out development projects LIFE, LIFE+ and Interreg.

Projekt Aquaviva

Projekt LIFE+ AQUAVIVA sofinancira Evropska komisija (EC) v sklopu LIFE programa. LIFE je finančni instrument EU, ki podpira projekte ohranjanja okolja in narave.



Aquaviva Logo_barvniNaslov projekta:
LIVE WATER - FROM BIODIVERSITY TO THE TAP

           ŽIVA VODA - OD BIODIVERZITETE DO PIPE

 

Akronim: AQUAVIVA

 

Delovno področje: Nacionalne ali transnacionalne komunikacijske akcije/ozaveščevalne kampanje, povezane z varstvom narave ali ohranjanjem biodiverzitete

Proračun projekta:

  • celotni proračun: 548.141 €
  • celotni upravičeni proračun: 547.241 €
  • zaprošeni EC finančni prispevek: 235.314 € ( = 43 % celotnih upravičenih sredstev)

Trajanje: 1. 9. 2011 do 31. 8. 2014

Prijavitelj:

LUTRA, Inštitut za ohranjanje naravne dediščine (zasebni neprofitni zavod)

Partnerja:

 Sofinancerja:

 

POVZETEK

Z učinkovito ozaveščevalno kampanjo in inovativnimi pristopi želimo v projektu usmeriti pozornost javnosti na izgubo biodiverzitete ekosistemov celinskih voda. Uporabili bomo vidro (Lutra lutra), karizmatično predstavnico vodnega življenja in povezali biodiverziteto voda z našim ravnanjem z vodnim okoljem. Promovirali bomo nujnost ohranjanja sladkovodnih ekosistemov kot življenjskega okolja različnih vrst pa tudi vira ekosistemskih uslug za človeka. Projekt bo podprl uveljavljanje evropske okoljske politike in naravovarstvene zakonodaje ter izpostavil njun medsebojen vpliv. Ciljni javnosti bomo predstavili načela celostnega upravljanja voda po porečjih in pomen le-tega za ohranjanje vodne biodiverzitete.

 

Cilji projekta:

1. Dvig javne zavesti o pomenu biodiverzitete za naš obstoj s poudarkom na intrinzični vrednosti le-te in s posebnim ozirom na biodiverziteti voda.

2. Izboljšanje odnosa do vodnega okolja in izboljšanje vsakdanjih praks z informacijami, komunikacijo in izobraževanjem na vseh ravneh.

3. Izboljšanje znanja in javne sprejemljivosti za uvajanje evropskih direktiv (Habitatna, Ptičja in Okvirna vodna smernica) v prakso in ilustracija njihovih medsebojnih varstvenih vplivov.

4. Razlaga in podpora instrumentu integriranega upravljanja vodnih virov (IWRM) s pomočjo vidre (Lutra lutra) kot vrhunskega plenilca in ambasadorja sladkovodnih habitatov ter biodiverzitete; s tem bomo prispevali dovolj informacij za odgovorno sodelovanje javnosti pri odločanju o vprašanjih okolja in narave.

5. Razvoj učinkovitega orodja za komunikacijske aktivnosti, potrebne za podporo ciljem kampanje »Countdown 2010 and beyond« za ustavitev upadanja biodiverzitete do 2020 in za podporo ciljem Mednarodne komisije za varstvo reke Donave (ICPDR): izboljšanje kakovosti voda v porečju Donave do leta 2015.

 

Ključne informacije za javnost:

Z vidro kot karizmatično in sporočilno vrsto, ambasadorko vodnih habitatov in biodiverzitete, bomo javnosti v obliki sloganov posredovali naslednja sporočila:

  • Voda je najdragocenejši naravni vir na planetu; pomembna je ne le za človeštvo, temveč tudi za vse druge žive organizme, posebno tiste, ki žive v vodnih habitatih. Pomislimo na to, kadar odpremo pipo.
  • Biodiverziteta pomeni kakovost življenja. Biodiverziteta vodnih habitatov pomeni kakovost voda.
  • Celovito upravljanje vodnih virov pomeni življenje za vodne organizme, ki jih predstavlja vidra (Lutra lutra). Vendar je vidra le »vrh ledene gore« vodne biodiverzitete, ki se včasih skriva pod skrivnostno podobo »povodnjaka«.
  • Kar počnemo pri izviru reke, odseva v njenem izlivu. Sedem kamnov, čez katere naj bi pretekla voda, ne zadošča več, da bi očistili odpadne vode sodobnega človeka in ustavili upadanje biodiverzitete.

 

Akcije:

A1 - Projektno vodenje in koordinacija partnerjev

A2 - Monitoring napredovanja projekta

A3 - »After LIFE« komunikacijski načrt - projekt bo kot model uporaben predvsem v Donavskem porečju pa tudi širše, s prilagoditvami pa na kateremkoli porečju, kjer se predvideva uvedba integriranega gospodarjenja po porečjih.

A4 - Mreža »Vidra in voda« - evropske centre za vidro oz. vodo bomo povezali v mrežo, ki si bo izmenjevala promocijske in izobraževalne materiale ter izkušnje na področju izobraževanja za ohranjanje narave in varstva voda.

C1 - »Razstave šare« - Projektna skupina se bo pridružila spomladanskim čistilnim akcijam ob vodah, ki jih organizirajo občine, šole, okoljske nevladne organizacije in prostovoljci; iz zbranih odpadkov bomo na osrednjem mestu pripravili »opozorilno razstavo«, s katero bomo vplivali na dvig splošne okoljske ozaveščenosti in pokazali na grožnje vodni biodiverziteti.

C2 - Oglasna kampanja za ohranjanje sladkovodnih ekosistemov in zaustavitev upadanja biodiverzitete. Uporabili bomo različne sodobne in inovativne pristope, da bomo dosegli najširšo javnost s ključnimi sporočili za ohranjanje biodiverzitete sladkovodnih ekosistemov in ohranjanje vodnih virov. Kot ambasadorko sladkovodne biodiverzitete bomo uporabili karizmatično vrsto - vidro. Pripravili bomo nagradno tekmovanje mladine, oblikovali »preobleke« za mestne in primestne avtobuse z motivi in slogani biodiverzitete vodnega okolja, ulični umetniki bodo poslikali betonske bregove rek v mestih in opozarjali na nenaravno urejene brežine, izdelali bomo glinene priponke z motivi sladkovodne biodiverzitete in na različne načine vključili množične medije.

C3 - Komunikacijske delavnice: s tematskimi naravovarstvenimi delavnicami se bomo pridružili tradicionalnim dogodkom (praznovanju dneva rek, sejmom, razstavam, podeželskim družabnim dogodkom), da bomo približali problematiko varstva biodiverzitete najširši javnosti, se pogovarjali z ljudmi in jih vključili v anketo. Povabili bomo znane osebnosti iz stroke in umetnosti, da bodo pritegnili več občinstva in promovirali naravovarstvene ideje.

C4 - »VIDRARIJE« - organizirali bomo naravoslovne dneve, ki bodo mladino popeljali iz razredov v naravo; vključili bomo vidne strokovnjake s področja varstva narave in interpretacije narave. Naravoslovni dnevi bodo usmerjeni predvsem na podeželje, kjer primanjkuje zunajšolskih dejavnosti, v lokalno okolje na konkretna vodna telesa.

C5 - ONLINE komunikacijske aktivnosti na projektni internetni strani in na socialnih omrežjih (Facebook, Twitter itn.) bodo vabile javnost, da bodo posamezniki izrazili mnenje o posamezni naravovarstveni temi, ki bo predstavljena. 

C6 - INFOTOČKE v Vidrinem informacijskem centru AQUALUTRA na Goričkem (zgrajenem v projektu LIFE AQUALUTRA) in v Tehniškem muzeju v Bistri pri Vrhniki bomo postavili demonstracijske modele na prostem, ki bodo ponazorili različne teme, povezane z varstvom voda: zadrževanje in pretok vode v pokrajini v različnih razmerah, tako naravnih kot degradiranih, tradicionalne tehnike trajnostne izrabe vode itn. Vse to bo predstavljeno tudi na informativnem listu in na informativnih tablah.

F1 - Internetna projektna stran: oblikovali bomo posebno stran za projekt AQUAVIVA, kjer bomo sproti poročali o novostih in aktivnostih na projektu.

F2 - LIFE informacijske table: ob posameznih objektih bomo postavili različne primerne informacijske table. 

F3 - Poročilo za javnost: Običajnemu poročilu za javnost, ki je obveznost vsakega projekta LIFE, bomo dodali izbor vseh grafičnih aplikacij, razvitih v projektu in publikacijo oblikovali kot katalog. Natisnjen bo v slovenski in angleški različici. Z namenom, čim bolj razširiti rezultate projekta, bomo dodali CD z odprtimi datotekami za uporabo (npr. dizajn avtobusov tudi za druga mesta ipd.).

F4 - Zaključni dogodek s tiskovno konferenco: ob zaključku projekta bomo organizirali prvo srečanje vseh slovenskih LIFE projektov, namenjenih sorodni tematiki in k sodelovanju povabili tudi LIFE projekte sosednjih dežel. Srečanje bomo izkoristili za izmenjavo izkušenj in rezultatov projektov in njihovo predstavitev javnosti.

E1 - Monitoring vpliva projekta: na začetku in na koncu projekta bomo testirali javno mnenje in ocenili zavedanje o vodni biodiverziteti; ocenili bomo odnos javnosti do okoljskih in naravovarstvenih problemov. Razlika med rezultati začetnega in končnega testa bo pokazala uspeh projekta.

 

Facebook Twitter